poniedziałek, 16 lipca 2012

Jak spalić tłuszczyk z brzucha?

Zainspirowana wieloma pytaniami o to czy brzuszki pozwolą spalić tłuszcz z brzucha odpowiadam, że... nie! Brzuszki pozwolą jedynie na wyrzeźbienie brzucha w momencie kiedy będzie już płaski (ahhh wymarzona chwila :P )

W takim razie co pomoże w zgubieniu zbędnego tłuszczu z brzucha i boczków, czyli tak zwanej oponki? Ćwiczenia cardio! :)

Aby doszło do spalania tkanki tłuszczowej w organizmie jednorazowy trening powinien trwać powyżej 25 minut. Dopiero po takim czasie dochodzi do procesów spalania tłuszczu. W pierwszym etapie ćwiczeń organizm, jako źródło energii, zużywa głównie glikogen (tzw. szybkie źródło energii). Dopiero, kiedy jego zapasy są na wyczerpaniu, organizm zaczyna dobierać się do zapasów tłuszczu. Najlepiej zatem, aby jednorazowa sesja treningowa (np. jazda na rowerze) trwała ok. 30 – 40 minut. Z czasem dobrze jest wydłużać treningi.

Tłuszcz spala się tylko w środowisku tlenowym, dlatego też aby dochodziło do jego kurczenia, organizm musi dostarczyć odpowiednie ilości tlenu. Ten warunek spełniony zostaje, kiedy wysiłek nie jest zbyt intensywny (wtedy bowiem włączają się procesy beztlenowe). Trening też nie powinien być zbyt mało intensywny, gdyż zbyt małe ilości kalorii przy jego udziale zostają spalone. Najlepiej zatem ćwiczyć na poziomie umiarkowanym. Ten poziom intensywności pozwala spalić największe ilości tkanki tłuszczowej.
Ponadto, aby treningi były efektywne należy wykonywać je minimum 3 razy w tygodni.

A tutaj macie przykładowy trening cardio :)

 

P.S. jutro wylatuję na upragniony urlop :) 2 tygodnie na bułgarskich plażach! :) Także tęsknijcie za mną bo ja będę tęsknić za Wami i do napisania za ok. 2 tyg :* :)

7 komentarzy:

  1. no to wiadomo, choć brzuszki i tak warto ćwiczyć, ale nie za dużo i tylko wtedy jak ktoś umie je robić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię czasem brzuszki, ale najwięcej mięśnie brzucha pracują mi, gdy jeżdżę na rowerze stacjonarnym.
    A co do cardio, to jest tyle sprzecznych opinii. Jedni mówią, że są skuteczne, inni, że nie są, bo po pewnym czasie organizm się do nich przyzwyczaja i trzeba robić je coraz dłużej. A gdy robisz coraz dłużej, to podobno dochodzi do spalania mięśni. Sama już się w tym wszystkim gubię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miłego urlopu.

    Ćwiczenia kardio są najlpsze ;) Wystarczy rower, rolki albo po prostu własne nogi ;d

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam ćwiczyc z tą Panią! Powodzenia i miłego odpoczynku! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wybrałam bieganie ;) Udanego urlopu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. polecam bieganie :) i to naprawdę wciąąga !
    Miłego urlopu !

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam
    Pojawiła się nowa opcja dotycząca Spisu Blogów o odchudzaniu w którym ten blog jest jest zapisany: Dzięki temu spis będzie mógł jeszcze bardziej promować tego bloga :) Więcej informacji pod linkiem : http://bycidealna.blogspot.com/2012/07/nowy-spis-blogow-o-odchudzaniu.html

    Prosiłabym o przesłanie koło 3 ciekawych linków z tej strony.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...